torsdag 23 juni 2011

snyggt

dave grohl. han är cool. han är snygg. han sjunger bra. han kan spela gitarr och trummor som en gud. ingen visste vem han var, sort of. killen bakom trummorna på ett sjukt tidigt grungeband(var de först?). han är numera en gigant med sitt band foo fighters. de spelade i sverige igår. jag såg dem inte och på sätt och vis ångrar jag det lite. det skulle vara fränt och kul, älskar konserter. men ett band som redan är så rikt, betala för en biljett? jag gillar inte pengahysterin inom musik. band och artister som är grymma och som kämpat sig uppåt. skivbolag som ratat dem på inga grunder alls. sen råkar de slå igenom och hela världen älskar dem. det känns ju osm starkt hyckleri. men vem är jag att döma andra?
jag har läst nästan hela "Scar Tissue", Anthony Kiedis självbiografi. och man får reda på så himla mycket skit. band kanske är en aning traschiga i början, men vem fan har inte varit traschig i sin ungdom? men bandet får just stå ut med allt hat från skivbolag för de inte är tillräckligt bra, men sen får de tillslut in en fot i branschen, och idag är det ett av världens största band. och det är deras förtjänst inte något jävla skivbolag som bara snott pengar hela tiden, och som fortfarande snor pengar från oss stackare som vill se dem eller höra dem på skiva.
tack och hej. nu vill jag få reda på P&L jobb..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar