tisdag 19 juni 2012

Varghype

Hej.
Sitter på jobbet. Det händer inte så mycket, men det är ändå inte så segt.
Vi började på 'vanliga' byggmax igår så nu kommer vi nog få fler samtal!

Är trött. Trött på alla diskussioner som kommer ut i media så fort något händer.
Vargdebatten. Alla haters har fått vatten på sin kran nu. Jag hatar när det händer. Blir så trött på att det ska vara sånt hat. Såna aggressioner.
Folk anser nu att vi ska utrota vargen för detta som hänt.
Jag säger inte att det inte var hemskt men sånt händer inte bara sådär. Jag tror att det finns ordentligt med anledning till det. Bara att det är svårare att få tag på sån fakta än att få Breivik att sättas bakom lås och bom.

När vi ska börja utrota arter för att folk ska bli nöjda, det är då det går för långt. Men människan kanske är en adolf hitler i sig själv? Att så fort något inte fungerar för oss, när vi är kränkta eller bara vill göra något man tror är smart så ska vi ta bort problemet så mycket det går.
Eller neej, vi flyttar på problemet. Gör det annorlunda för att det ska passa en enskild individ. Hur fungerar det egentligen?
När vi gick i skolan och inte ville göra saker för att det var tråkigt eller man skulle göra så no matter what så sa alla vuxna jämt att man inte kunde hålla på så i vuxenlivet.
Fast de 'vuxna' gör ju exakt likadant.

Jag är av naturen en klagare. Men jag klagar på saker jag verkligen tycker är galna.
Vad kommer hända efter den här attacken?
Ska vi ta kål på ett djur som faktiskt inte är farligast i världeen?

DET FARLIGASTE DJURET PÅ DEN HÄR PLANETEN, ÄR OCH KOMMER VARA TILLS VI ÄR UTDÖDA, DET ÄR MÄNNISKAN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar