onsdag 29 augusti 2012

världens märkligaste väder och pruttande grannar


Hej finisar!

Sitter återigen i soffan. Det är lätt den skönaste platsen här hemma, förutom min säng då.
Lyssnar på Lars Winnerbäck och lägger upp bilder på Facebook. Är sugen på godis, men om jag ska bli snygg, smal och nyttig så blir det inget sånt. Nu har jag visserligen vräkt i mig en skål jordnötsringar idag men jaa.

So, what's up?
Vaknade inte klockan sex imorse för jag stängde turligt nog av klockan igår. Mamma väckte mig istället vid nio. Frukost, hade tänkt sminka mig snyggt och verkligen se snygg ut, men orkade inte duscha så blev inget där heller. Promenerade till stan, till optikern med mamma. Fixade linser och sånt tjafs till henne och sen vidare till Akademibokhandeln för att köpa kalender till mig. Är helt handikappad utan det alltså.
Strosade lite på Gränden. Letar efter ett mörklila läppstift. Såg på Gina Tricots Instagram att det har kommit in lite nytt på deras sminkavdelning så ska kolla imorgon på stan.
Köpte ett mörkt läppstift på nelly.com som jag är väldigt nöjd med, trodde dock det skulle vara mycket mörkare, men bättre än inget!
Köpte mig en kjol på H&M och mamma en blå blus som passar hennes blåa skor. Garn och lite strosande till och sen fixade mamma ny telefon på phonehouse. Skönt för henne, det behövdes!

Har suttit på balkongen och läst, Stephen Kings "Det". Tycker inte om vädret idag dock. Småkallt i skuggan, solen skitvarm och iskall vind. Vadfan? Sitter nu istället i soffan haha. Inte för att det är varmare inne men ändå.

Calle-baben kommer med en TV idag och Ludde kommer på middag så det blir lite familjemys.
Så skönt att vara ledig, hinner massa annat. Dock vill jag ju typ bara måla, men jaa, det kommer med.
Blir hårfärgning idag tror jag, både mig och mamma. Hennes hår vart ju inte som vi tänkt oss men jaa.


kommande hårfärg, pepp på resultat!
misslyckade hårfärgen, utan blixt

misslyckade fårfärgen, med blixt
lockigt hår, dock inte dagens :(

nya läppstiftet

lyckad sminkning och infekterad piercing :(
Morgan-mys när jag var sjuk!

nya skor från nelly.com. omklackade och fina, redo att användas!
Ska längta efter min babe lite nu, vill blogga massa mer, men ni vet, man glömmer saker och sånt!

Hörs och ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar