måndag 25 oktober 2010

Gravidiet

Hej, nu kommer ett inlägg om något jag tycker är viktigt att prata om.
Graviditet.
Något av det vi blir undervisade i som fan i skolan är preventivmedel.
Alltså, man FÅR ha sex men man SKA INTE BLI GRAVID!
Framförallt inte när man är så ung som vi ändå är.
Man utforskar och leker väldigt mycket när man är ung, det är en del av ens liv.
Men man skyddar sig ändå!
När jag klev in på seriösa förhållande första gången, förra året, så skaffade jag p-piller, för jag kände det som en försiktighetsåtgärd och kondom är förbannat dyrt.
Jag känner även många som hade det och de tyckte det var helt okej, minskar ju även värk mm vid mens, så bara positivt.
Sedan har jag fortsatt använda mig av p-piller, just för att det är så hemskt bekvämt, även om man inte har ett förhållande.
Men att gå och kanske möjligtvis bli gravid, för att man inte pallar dra till UMO och fixa nya piller, eller använda kondom, det är så svagt.
Visst kondom är dyrt, men jag kör mycket hellre på ett dyrt alternativ än blir gravid när jag inte vill vara det.
Finns något som man också blivit hemskt varnad för, och det är avbrutet sex.
Många tror att avbrutet funkar eftersom killen inte kommer i en, MEN försats!
Alla vet vad det är och man ska akta sig för det med om man inte vill bli gravid!
Jag vet, jag låter jävligt gammal, men vad är det för fel på ungdomar ibland....?

Haha, jag veet, nu vart det ett konstigt inlägg, men wtf...

6 månader <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar