onsdag 27 oktober 2010

Känslor

Låten börjar och jag känner adrenalinet kicka ut igenom min kropp.
Det är en sån låt som får en, mig, att bara vilja dansa, sjunga, vara mig själv och njuta.
Vart kommer känslorna ifrån?
Vet de om att deras musik faktiskt går in i ens själ och bosätter sig där och frodas och bygger upp styrkan för att sedan ta över...?
Jag drömmer mig bort mot vackra landskap med dansade människor och djur och längtar tills jag får vara en del av det.
Drömmar är allid vackra, men är detta bara en dröm, eller kommer jag förverkliga dem?
Jag hoppas det.
Få byta kultur och familj ett tag.
Se andras lycka och känna den jag med.
Allt börjar med en låt, på en fånig konsert jag inte ens ville se, trots gratis, det rörde mig inte i ryggen att de är sveriges största liveband.
Men de började spela och jag dog, met än en gång.
Jag dansade och det blev varmt och kläder åkte av, jag har alltid 100 plagg, men jag tyckte aldrig något var konstigt.
Man kan inte dansa med jacka!
Det blev bättre och bättre och jag fattade inte min diss mot dem, jag gör inte så utan att veta...

Lyssna på detta nu ger mig sommar känslor!
Detta var i september och jag kan fortfarande plocka fram minnena och njuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar