måndag 22 augusti 2011

stört med titel

kom precis på hur skönt det är att sitta själv i en lägenhet som inte är min. egentligen suger det då det inte finns mat typ, det hade det gjort i min. men börjar nu idag känna hur skönt det skulle vara att ha ett eget ställe. ett eget ställe där jag får ställa äcklig disk överallt, för det är mitt. ett ställe där jag kan dricka alkohol och gud vet vad utan att någon klagar eller blänger eller undrar vart man fått tag på bärsen. ett ställe där jag kan lyssna på så hög musik jag vill för det är mina grannar och jag som måste stå för skiten om de blir förbannade. ett ställe där jag bestämmer vad som ska ätas, vill jag ha pizza och har råd med det så är det pizza, annars bönor liksom. ett ställe där jag får göra som jag vill, vara den jag är och skita i allt annat. det finns inget sånt ställe, men nästan.
jobba helt enkelt, för att få det jag vill ha är det som gäller nu. känner det från huvudknopp till lilltå. jag vill verkligen kunna göra allt sånt man får göra när man bor själv. typ inreda på ett sjuhelvetes jävla vis så det ser tokigt men mysigt ut. ha en miljard katter om jag vill det, bara för det är mysigt.
och jag vill ha pengar! pengar i massor. så man kan få allt skit man vill ha. men kravet för allt detta är att jag har ett jobb som ger mig mer än två öl av Björn. även om det var sjukt kul så ger det inte någon förmögenhet..
aaaaah vad det ska vara svårt ibland. vi har inget bläck i skrivaren hemma heller så kan inte skriva ut CV..
over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar