tisdag 20 september 2011

20110920

Hmm, jag kanske faktiskt skulle börja blogga om mitt liv och om vad jag har för kläder på mig. Vad jag äter och vilken bok som är bäst just nu. Jag menar, många tjejer och killar som skriver på sina bloggar skriver om just det. Deras bloggar blir lästa och det trots att de väldigt ofta inte har en korrekt svenska utan det mest är svårt att läsa vad de har skrivit.
Jag vill skriva korrekt. Jag vill att folk som läser min blogg ska förstå mina tankar utan att hacka på mig och jag vill att folk ska kunna ta mig mer serilst. Bloggande på riktigt kanske kan hjälpa mig till en mer seriös stil iallafall. Om jag faktiskt tog tag i mitt liv och började skriva om det så kanske jag skulle tänka mer på det på riktigt. Göra varje dag lite speciell. Jag skulle antagligen på något vänster ändå må lite bättre över det.

Så, tisdag idag. Igår gjorde jag inte mycket egentligen, gick upp tidigt och åt frukost med mamma och min bror. Letade efter några filmer jag ville se, min bror hjälpte mig och jag tittade sen på Lejonkungen och Lejonkungen II Simbas skatt. Efter detta var det lunch, söndagens middag i matlåda-tacopaj med tacochips, och sen började jag faktiskt skura ugnen. Det behövdes verkligen och eftersom jag ändå bara går omkring hemma och är arbetslös så kan ju jag göra sådant. Så jag städade ugnen. Sen en dusch och vi skulle tvätta på kvällen. Inte jättekul och både jag och min bror skulle tvätta våra lakan så det var mycket mörk tvätt.. Jag började spela mobilspelet Wordfeud så jag och min bror spelade det. Vi åt ris med kyckling i Uncle Ben sås och sen spelade mamma, jag och min bror Alfapet. Det var min måndag.

Idag gick upp samma tid med frukost med bror och mamma. Jag var riktigt trött idag så jag bestämde mig för att titta på Lejonkungen III Hakuna Matata. Rolig var den men väldigt kort så jag letade upp Eurotrip och satt och kollade på den med. Efter detta bestämde jag mig för att äta lunch, samma som igår i matlåda. Gott ändå. Sen klädde jag på mig men gick inte ut, så osugen på det när vädret är halvkasst.. Så idag har jag i princip suttit och spelat Wordfeud hela dagen med undantag för småsaker.
Nu ska vi snart äta middag, pastasås med skinka, purjolök och valnötter, mums! Mamma gick tidigt från jobbet idag så hon lagar mat. Jag gjorde det igår iallafall.

Over and Out.
Vi hörs imorgon.
(och bilden imorgon kommer vara finare, jag ser inte ens ut så idag.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar