torsdag 8 december 2011

baby make me make that sound

hade en underbart finfin kväll igår med Oldtown. ni levererar som vanligt.

det blev ändrade planer i tisdags. ingen kasslerlåda. det blev middag på trevliga Olympia istället. supergod mat och trevligt sällskap. kall promenad till och från, men gud vad jag tycker om kylan! det är helt galet hur mycket jag faktiskt har längtat till detta.

och i andra andetaget säger jag att jag vill ha sommar.

men jag vill ha sommar med festival. med grillning på engångsgrill och öl. volleyboll på stranden. mysa vid en eld. tälta.

jaa, jag älskar vintern. men jag älskar även sommaren. det finns så mycket positiva saker med båda. det gör det med alla årstider. även höstens regn och ruskväder har sin charm. jag har börjat uppskatta sånt mer sen jag slutade skolan. jag slipper inte cykla hela biten till ljunkan varje dag och sen hem igen längre. jag har mjärdevi en gång i veckan. och det är nog så jobbigt haha. men jag längtar efter snön.

jag vill ha vinter. jag vill ha vintermyset. en kopp varm choklad eller glögg efter en heldag ute i vintern. eller varför inte vinterpicknick? finns nästan inget bättre än det.

joo. en kall öl i sommarsolen. 

hur kan folk klaga på de olika årstiderna? det är som att klaga på att solen skiner. eller att jorden snurrar. det måste finnas förändringar. det gör det i alla länder. sen att de vi har här är väldigt olika är en annan sak. men det är en tjusning med Sverige. något som gör att jag inte skulle kunna flytta. inte helt i varje fall.

man kan resa bort om man tycker det är jobbigt. det finns massor människor som har sommar/vinterhus på andra ställen. man måste ju inte leva något lyxliv bara för man är utomlands. alltså måste det inte bli så himla dyrt.

svårare än så är det inte. men alla måste klaga på allt när det gäller årstiderna. jag hörde på nyheterna idag att Norge tydligen tacklat snökaoset som var förra året mycket bättre än oss. det finns 800 miljoner lagt i årets budget på att det ska bli större beredskap på sj tex och snöröjning som måste bli bättre på räls och vägar. Norge fixade detta FÖRRA året. alltså förlorar vi.

vintern i år har ju börjat "sämre" med mindre kyla och mindre snö. vad gör folk då? joo de pustar ut. och om denna vintern inte alls blir så hemsk som de varslat om så kommer alla börja ta det lugnt med allt vad det heter med snön. och sen kanske nästa vinter bli likadan som förra och alla kommer klaga igen. för att de inte lär sig.

jag tycker det är så kul att vi som inte vet något egentligen, som inte har utbildningar eller papper på vår kunskap, trots allt vet mycket mer.

nu ska jag jobbsöka och fundera över vad det är för fel på min piercing som folk inte kan säga straight to my face.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar