fredag 23 december 2011

Och där kunde han stå och stirra sig blind på magnolian på andra sidan grinden

Den 23e december. Lilljuleafton och mitt firande.

Har haft en omtumlande vecka med värk och påtokförlite sömn. Städat och bakat och fejat. Med bra resultat på allt. Trots ont i ryggen. Mäktigt. Jag har varit stressad men inte stressat. Det enda jag inte 'haft tid med' har varit sömn och värk och sjukdom.

Städandet idag gick prima. Dammsugit och torkat mina golv för första gången på månader. Verkligen månader. Men nu är det liksom okej på riktigt här. Är nöjd.

Firandet gick bra. Bättre än förväntat. Visste inte alls vilka som skulle komma. Mia överraskade och nonne likaså. Maritha med ninna och perre dök upp och det var underbart! Maritha träffade jag på studenten senast och ninna och perre är år sedan. De bor i sthlm så lite distans..

Nöjd med de presenter jag fick. Firandet var ändå bättre för jag blev överraskad på ett så positivt sätt. Imorgon får ni se bilder på det jag fått. Får både julklappar och födelsedagspresenter imorgon nämligen.

Vi firar nämligen såhär på min födelsedag i min familj. Den 23ee december kommer alla som vill komma och som har möjlighet. Paket från vänner och div familjemedlemmar och kaka och tårta. De sjunger för mig och alla myser. Det blir inte långrandigt heller för de flesta har ändå lite annat för sig.
På julaftonsmorgonen kommer mamma pappa och ludde och sjunger för mig. Med paket och julmust och en kaka eller två på fatet. Då får jag öppna deras presenter och de som kommer utifrån, som tex skåneklapparna. Myser i sängen och sen är det grötfrukost.
Efter frukost klär vi oss och gör oss iordning och åker till kyrkogården. Hälsar på mormor och alla andra där. Hem igen för att fixa med jullunch. Farmor dyker upp och vi äter gott. Tar det lugnt, diskar och bara chillar. Klockan tre är det kalle anka såklart och alla sover. 15.29 gratulerar alla mig för det är min födelsetid. Mitt i kalle alltså. Dumma unge...
Efter detta är det paketutdelning av de små söta tomtebarnen (jag och min bror). Och sedan öppning av de där paketen. Karl bertil johnson klockan sju och grötfika efter detta.
Sen tar alla det lugnt med sina paket.

Underbara familj. Längtar tills imorgon. Jag älskar att öpnna paket!

Nu ska jag måla klart naglarna. Spela lite wordfeud. Och sen sova. Stor dag imorgon. Jag behöver verkligen sova.

Ha en sjukt trevlig julafton nu alla! Vet inte när jag skriver igen.

Puss och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar