torsdag 23 februari 2012

tänk om det var en själv.

torsdag, tjejen kommer till Linköping. jag ska diska, en lite disk som tur är, städa kattlådan och sortera den rena tvätten. söka jobb. och eventuellt promenera om det låter bli att blåsa så dant.
min bror ska faktiskt göra något bra idag. han duschade "tidigt" och har nu fönat håret torrt, för han och mamma ska iväg och handla. första gången på länge som han är med och handlar.
jag vet, för er låter detta som småpotatis, men det är ungefär lika speciellt som att kronprinsessan fått barn.

kom igång lite mer med målandet igår, kommer nog bli superbra när den är klar! så skönt. jobbigt dock när jag har halva tavlan i huvudet och resten på panåen. vill ju ha hela på panåen istället..

jobbsökningen går trögt, har dock precis uppdaterat mitt CV eftersom jag faktiskt har en anställning i bagaget nu! lycka. och jag börjar bli hoppfull när det gäller hela den där jobbsökarbiten. känns som om jag faktiskt har chansen att kunna få ett jobb jag trivs med, inom en snar framtid. skulle ju vilja ha lite pengar att roa mig med.

nej nu, ska jag ta tag i detta.

hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar