lördag 3 mars 2012

you need me man, i don't need you.

älskar hur jag snurrat in på musik. två stycken asbra människor som sjunger bra och gör bra låtar.
Lana del Rey och Ed Sheeran.
mina nya idoler sort of.
gillar att jag alltid blir inspirerad när jag hittar sån musik jag trivs med. jag vet inte riktigt hur, men jag blir glad och magkänslan kokar av glädje.

sitter hemma hos prinsen och han har precis varit och handlat så att vi kan käka frukost. haha. ungkarlar som aldrig har mat hemma.
idag bär lasset till Tranås. hälsa på där, staden jag aldrig varit i på riktigt. bara stannat med bussen några gånger.

har haft en okej vecka. tre dagar med lugn och ro, Big Bang Theory tittande, lite jobbsök, promenader, lite shopping. ganska skönt.
i torsdags började jag på min praktik. helt okej ställe faktiskt! ska vara där nu i två veckor. det bästa är att det inte finns något krav på sälj.
Rockbar i torsdags kväll med. så roligt! drack sammanlagt tre öl, och när vi kom hem så kände jag mig full och förkyld. vaknar upp vid sex och mår skit. halvbakis och dödssjuk. typ. neej men ont i halsen och snorig och dan. usch. väckte prinsen vid sju och åt frukost med honom. för första gången en vardag! men det blev inget jobb alls. fick en tid på vårdcentralen och satt där halva dagen kändes det som. kollade halsen, näsan, öronen, upptäckte en inflammation i min högra käkled, och virus i halsen. kollade även EKG, har skenande hjärta, igen. läskigt. får det framförallt av hissåkande men även vid helt avslappnat lugn. sjukt. kan dock ha med viruset att göra.
köpte croissanter och morotsjuice, medicin och hudsalva och åkte hem hit. Morgan och Tyra släpptes ut på balkongen där de busade och myste i solen. fint. jag satt vid tvn under filten och frös.

upptäckte även igår att jag börjar bli harig. har aldrig haft problem med sprutor tidigare, men det blir värre för varje gång.
kommer ihåg stelkrampsprutan i typ sexan, inga problem alls. ingen smärta eller något. inte röda-hund-sprutan heller. när jag tog TBE sprutorna mådde jag skit, men det var ju virusets fel.  tog sprutan mot svininfluensan men den gjorde bara ont. när jag gick i nian p+lockade de 5 stora provrör med blod från mig, för att undersöka det. inte läskigt alls. men när jag fick min hjärnskakning och fick ha dropp, då jäklar! det gjorde ont, var obehagligt och jag hade som ett "hål" kvar hur länge som helst!
nu kan jag knappt ta blodprov i fingret längre utan att svimma. det gör ont, och blodet är läskigt och jag får för mig att det luktar..
igår tog de 2 små rör ur min arm. tog bort plåstret för det nyss och nej, usch, fick sätta på ett nytt. har ett litet blåmärke och jag tror det gör ont.

aja, nu är frukosten strax klar.
mums!
hörs någon annan gång!

ciao.

1 kommentar: