måndag 7 maj 2012

Blekfisar.

Hej Bloggen!

Nu är jag tillbaka. Känner mig som vanligt kass över att jag inte skrivit, men det blir så.
Jag har väl tiden och möjligheten antar jag, men jag har huvudet fullt med annat nu och det känns som om det tar för lång tid att knåpa ihop något.
Jag vill ju kunna lägga ut massa fina bilder och roligheter som man kan titta tillbaka på och bli glad över.

What's up då?
Jag har som sagt massor i huvudet, flytt, packning, sommarplaner, hur man ska få pengarna att räcka till när man inte får några för att fkassan klantar sig, och jag väntar på besked om jobbet på Brödernas Kök. Borde komma nu i veckan, och jag HOPPAS verkligen jag får det. Jag vill ju jobba någonstans där det hela tiden händer något, mycket omsättning på folk är ju bra, inte anställda utan kunder.

Jag vill shoppa massor nu igen. Hela tiden sen jag blev arbetslös, på riktigt, så har jag velat shoppa, och jag har gjort det med. Nästan. jag har ju inte en massa räkningar som ska betalas så därför tycker jag att jag borde få shoppa. Tänkte om någon bestämmer sig för att klaga på det.. Försäkringskassan har klantat sig hårt nu. Skulle fått mina pengar förrförra veckan eller något sånt, var där i fredags och det finns ingen "anledning" till att inte ha skickat pengarna, de har bara struntat i det typ. Men nu i veckan ska dem komma!

Gillar att solen skiner så fint ute, och att det är växlande. Jag skulle inte säga nej till lite mer värme, men man kan inte få allt. Och om solen i alla fall infinner sig, så kommer värmen sakta men säkert också. Och tjaffset om pollen börjar jag bli trött på. Jaa jag förstår att det blir jobbigt när det kommer pollen, och jaa det blir skönare för er när det regnar. Men vi andra då? Jag älskar när allt blommar för det blir så fint ute och man känner att det är förändringar överallt. Jag vill inte ha regn. Så varför ska vi som inte är pollenallergiker få lida för att de som är det ska få ha det bra?
Vi har olika delar på året där vi mår bättre, och för vissa är regn och snö och kyla bättre och för andra är värmen bättre. Inget sätt är bra eller dåligt, men varför ska bara en grupp "få" klaga?

Juste, vi hade en fin helg och en ganska "snäll" baksmälla igår.
Fredagen spenderades på stan med mamma, hem och byta ut saker och sen tillbaka till prinsen. Vi gick på bio och såg Avengers i 3D. SÅ SJUKT BRA FILM. Grym som tusingen och allt var fränt!
Lördagen började med GIGAfrukosten vid ett/två typ. Bad och prat i badrummet, middag och fix inför "Babylon Brinner" på l'Orient. Grym musik, öl och cider, trevligt folk. Som det ska vara helt enkelt.
Söndagen spenderades i sängen och i soffan. Skön dag. Lite kallt ute så baksmällan gjorde inte så mycket. City vann sin match och United skulle vunnit med massa poäng, men vann bara med två mål tyvärr..

Så, lite uppdatering nu då. Lägger in lite bilder sen tror jag. Eller imorgon. Ska snart på promenad med mamma. Har redan varit på en idag, men eftersom jag inte simmar nu, så måste jag promenera. Ska försöka köpa mig en baddräkt nu i veckan när jag fått pengar, så jag kan simma igen. Längtar till kloret...

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar