tisdag 15 maj 2012

Secondhandhype

Förutom allt såntdär hårgrejs som är så poppis nu, så är ju retro och secondhand och vintage hett på tapeten nu, och har varit i några år.
Jag tyckte förr att folk som hade retroprylar och sånt kunde vara lite coola, de hittade ju saker som folk inte fattade att man kunde ha.
Jag är en bakåtsträvare men jag förstår inte allt som har med secondhand att göra!?!
Jag är en såndär som inte gillar hyper alls. Jag vill hellre ha videospelare än blueray, jag tycker det är töntigt med HDkvalle och även om det är smidigt med spotify så ÄLSKAR jag CDskivor.
Men just det där med secondhand, jag fixar det när det gäller böcker och skivor för det är mycket som slängs. Jag donerar gärna kläder till föreningar om jag kan och jag slänger inte sånt om det inte trasigt eller slitet.
Men måste secondhand vara mode?
Min generation har alltid hatat 90talet men det är där vi är tillbaka igen.

Jag gillar nya kläder. Som luktar tryckfärg och affärstvättmedel. Som jag kanske tom är ensam om att prova och som passar perfekt när jag köpt det.

Visst, jackor, väskor, någon cool blus/skjorta eller kanske rentutav de perfekta gamla jeansen som passar min dumma rumpa som jag sedan klipper av till shorts. Hmm, jaa.
Men jag gillar inte hypen, att folk nästan tycker man är knäpp som inte handlar bara secondhand.
Ni gör som ni vill. jag som jag.

packning, hej och hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar