tisdag 22 maj 2012

käss brud

Helt sjukt. Jag har haft bloggen uppe nästan hela dagen, haft idéer att skriva ner och små (google) bilder att lägga upp. Finurliga saker att skriva och säga. Men vad gör jag? Tänker på annat. Dumheter och såntdär.

Var i varje fall på Stadium Outleten vi har här i Tornby. Fick med mig ett par såna här godingar hem:
Var på Elgiganten med mamma och kollade på dammsugare och datorer. Gud vad jag vill ha en ny dator. En ny fräsch fin sak som jag får välja själv. Men utan inkomst är det svårt så även där får jag vänta. Trist.

Har kommit på en trist sak med att min telefon är på lagning; jag kan inte ta kort på mig själv. Eller joo det kan jag, jag har ju en annan telefon, men kameran på den är käss och går inte att ladda upp ifrån så det suger.

Lyckades fixa till mitt skithår idag. Tog lite av Garniers Surf hair och mojsade i. Igår efter duschen gjorde jag ingenting med håret. Inte med ansiktet heller, så min mamma tyckte jag såg blek och färglös ut och tråkigt hår. Snäll mamma jag har! Men idag sminkade jag mig minsann, körde på vanligt med mascara och kajal bara och fyllde i ögonbrynen lite.

Har tänkt lite på det här. Alltså att ha bakåtslickat hår. Ganska snyggt och stilrent, funkar på nästan alla men jag gillade inte riktigt när de med långt hår skulle ha det och inte göra något med håret mer än att slicka det bakåt.
Jag har ju fortfarande ganska kort hår, som sakta men säkert växer, så jag tror att detta ändå skulle funka. Eller vad tror ni? Jag kan ju inte sätta upp det så mycket tyvärr, men min pojkvän älskar när jag har håret i nacken uppsatt med hårnålar. Tyvärr är det en lite process att sätta upp det så. Det är fint och skönt men jobbit och det krävs tålamod och hårspray...

Juste, har inte tänkt på det här men det kan ju vara roligt för er.
Fick samtal idag om att jag fått jobb. På Senzum på Industrigatan i Linköping. Ett pyttelitet stenkast från där min pojkvän bor och en kort promenad från vår nya lägenhet, som det för övrigt är 10 dagar kvar tills vi får nyckeln till, så jag lär ju inte bli smalare av promenaden dit men det kan nog bli roligt ändå.

aja, kommer skriva ett till CEPE inlägg idag förmodligen. men later.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar