tisdag 8 november 2011

åkte tåg var i stockholm.

vi åkte tåg mamma och jag. i fredags. och jag förstår verkligen inte grejen med alla dessa jävla barnfamiljer! visst de ska väl också få resa, men kör bil då. snälla! vi åkte ju tåg när jag och min bror var små, men vi köpte vår första bil -97 och slapp den biten med barnvagnar och åksjuka barn. finns ju ett praktexempel från när min bror var falsettskrikare och alla visste vem han var efter tågresan malmö-linköping. alla familjer har varit där, men varför? vi hade inget körkort alls i familjen så det var inte så konstigt att vi åkte tåg. men idag så tänker alla lite för mycket på miljön känns det som. folk är lata. och har man nu inte körkort eller bil eller dittochdatt så kan man väl för fan ha barn som inte tröttnar efter 10 min på tåget och börjar tjura för att de inte får göra som de vill. vafan. den familjen som satte sig hos oss hade inte ens den goda vanan att fråga om det var ledigt utan de bunkrade upp sig och frågade sedan. fan för dem.
när mamma och jag sen åkte hem på lördagen var den obokade vagnen nummer2 nästan full så vi fick sätta oss vid ett bord med en mamma och en dotter. och de var tamigtusan helt jävla flippade. de satt och glodde hela tiden, mamman höll på och fipplade med allt och sparkade min mamma på benet och sen fånlog de hela jävla resan. visst man ska ju vara lite aktsam med sina prylar när man reser för det är lätt att saker blir stulna, men de hade inget uppe på bagagefullan utan allt var på eller under bordet och runtomkring dem. helt sjukt.
neej förfan.
åk bil om ni ska resa.
freaks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar