måndag 22 oktober 2012

inside my shell i wait and bleed

Herregud. Jag blir så jävla arg ibland.

Läste den HÄR artikeln på aftonbladets hemsida nyss.
Blir seriöst arg ledsen och förbannad.
Vad i helvete!

Ska vi inte kunna lita på någonting längre? Det här är ändå en polisman som skadat honom. Det spelar ingen roll hur mannen uppträtt, man får fortfarande inte krossa någons nackkota för det!

Kommer att tänka på varje gång man läser om någon som blivit misshandlad av en vakt. Det sjuka idag är att det finns film på nästan varje misshandel, och vad händer? Vakten får tjänstledigt.
Eller när en polisman blir befordrad trots att han borde bli hängd när han misshandlat någon.

Vad i helvete säger jag bara.
Det är den här världen vi uppfostrar våra barn i.
Friends, som försöker ta bort mobbning, gör allt de kan för att utsatta barn ska få det bättre. Vilka är det som behöver tänka om? Jo vi vuxna.
Vi visar våra barn varje dag att det är "okej" med rasism och glåpord. Är man förbannad på någon så nog fan kommer man hem och ventilerar och barn ser och hör ALLT.

Allt som visas på löpet på tidningarna ser dem. Barn är inte dumma.
När barn ser att polismän får en befordran för att de gjort dumheter så tror ju de att det är okej.
Man har alltid sett upp till polisen.

Jag ville fan bli polis när jag var liten! Jag har kompisar som kallar dem grisar och jag har alltid tyckt att de var löjliga. För vi behöver dem. Men vad får vi? Förtryck!
De är grisar. Många av dem åtminstone.
Som ung polis "vinner" du massor på att vara en fitta med och det gör mig ännu argare.

Vad har hänt med bra omdöme? Med pålitlighet?
Ska jag inte kunna ringa 112 och få hjälp när jag bor i tex Skäggetorp?
Ska jag inte kunna få den hjälp vi skattebetalare faktiskt betalar för?

Vem är ansvarig för sånt här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar