torsdag 25 oktober 2012

S.o.s

Godnatt allihopa!

Sitter i sängen. Har försökt somna i över en halvtimme. Jag vet att datorn kan ha uppiggande effekt men lägg av. Klockan är fan över ett!

Sitter här och filosoferar.
Första jag gjorde när jag "vaknade" var att göra armhävningar och situps för jag brukar somna av det.
Har ont i magen med så tog en samarin och ett glas vatten.
Hämtade mina lurar och på vägen in i mitt sovrum slår jag min stortå så hårt i tröskeln att jag såg stjärnor!
Gör sjukt ont fortfarande.

Lyssnar på Rihanna. Gjorde en spellista med alla hennes plattor i. Det är det jag lyssnar på när jag är ute och går. Jag har aldrig dissat henne för jag har inte hört så mycket mer än radiodängorna. Brukar inte döma musik liksom.
Är dock förvånad. Jag är inte superförtjust i rnb men Rihanna har gjort en hel del bra musik. Gillar de råa låtarna mest. Allt med ett skönt beat i liksom.

Har några veckans diss på lager som jag kan bjuda med mig av såhär på natten.
Veckans diss:
1. Föräldrar som cyklar med sina barn på kvällen. Inga lysen och inga cykelhjälmar. Barnen var mellan 5 och 7 typ. Ganska korkad mamma som inte lär sina barn lagar och som skiter fullständigt i säkerhet.
2. Folk som lämnar sina brickor utomhus på caféer. Vad fan liksom! När jag sitter på uteservering går jag tom in med brickan för det är så förbaskat otrevligt med fåglar på borden. Inte ens de små är okej!
3. Att det är okej att mobba folk bara för att vi har yttrandefrihet i Sverige. Är det verkligen okej att kränka och få folk att må dåligt bara för att man får säga som man vill? Jag skiter i om personen i fråga är äcklig eller vad det än är. Man säger inte allt bara för att man kan.
4. Folk som inte tror att smalhet är 'jobbigt'. Alla snackar jämt om att man inte får prata om att folk är tjocka eller överviktiga för de blir ledsna. Men att vara smal då? När folk kallar en anorektiker för att man är smal. Om man har rumpa och bröst men ändå smal då har man superkroppen. Jag älskar smala människor. Att säga "men gud vad smal du är, önskar jag var som du" är inte alltid snällt. Jag kämpade med vikten i många år. Har alltid ätit som en häst men inte gick jag upp. När jag tillslut nådde en bra vikt, 45 kg, så gick jag bara upp. Min maxvikt har varit 55 kg. Det är så mycket så jag mår dåligt. Förr kämpade jag med att gå upp. Nu vill jag gå ner. Sjukt va?

Haha blev ingen lång lista. Har många på lager eller vad man ska säga. Har haft det i veckan iaf. Gått och tänkt på det liksom. Kanske skulle bli bättre på att skriva upp?

Jag badade igår efter promenaden runt ån. Skönt som tusan! Läste klart 'flicka med pärlörhänge'. Bara tagit en månad? Vet inte varför men det är inte kul att läsa.
Iaf. Kom på när jag tvättade håret att vi har rött schampo. Alltså som ska stärka rött hår.
Provade det. Blev lite häftigt då håret nu är mer orange.
Idag, eller nu, är hårt dock så smutsigt så det känns som att jag inte tvättat håret på en vecka + spenderar all vaken tid mitt i Los Angeles typ.

Så jag funderar på att läsa på om.balsammetoden jag med.
Kenza skulle prova nu och jag vill fan också hitta något som gör mitt hår rent.
Jag har ganska fint och mjukt hår. Det klarar det mesta, blekningar färgningar tuperingar you name it!

Är det någon av mina läsare som provat?

Nu ska jag se om jag kan sova.
Tån svider så jag får ont i magen igen.
Känner mig hungrig men kan inte äta nu.

Hörs imorgon!
Hoppas ni sover gott!
Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar