fredag 16 november 2012

fredagen den 16e november 2012/breaking dawn part 2

Halloj och godförmiddag!

Har ni sovit gott?
Calle och jag somnade alldeles för sent igår så jag kan tänka mig att han var lite död när klockan ringde.
Jag sov gott tills han gick upp. Tyra gick nämligen upp med honom också och var då vaken. Dumma tjej. Hon skulle in under täcket men ville inte stanna där. Gick på mig och låg på mig och var allmänt störig haha.

Sitter med MTV på nu. De har Pop Punk top 50 så det spelas förbaskat mycket bra musik! Har precis ätit en skål med yoghurt, plockat in lite glas i diskmaskinen och tagit en vitamintablett. Mumsig frulle va?

Igår. Kanske lite SPOILER!!!
Herregud. Jag var helt galen och cepe och glad och lycklig typ. Vi såg ju Breaking Dawn part 2. HELVETE VAD DEN VAR BRA! Vissa saker kände jag inte igen alls. Som när Alice visade Aro hela slaget. Satt och tänkte "men Carlisle ska väl inte dö, inte Jasper heller.. Vafan". Och sen visade det sig att det var en syn haha. Tyckte att de gjorde hela Reneesme bra också. Förvånad att det blev så bra som det blev.
Vet att Kenza skrev efter att hon sett den att hon undrade varför ungen såg "datagjord" ut men det är ju dels för att hon skulle vara lik Edward och Bella men även sig själv eftersom hon växte så fort. De hade antagligen behövt ha en 15 bebisar och 50 barn i olika åldrar som alla var likadana (?) för att det skulle funkat. Svårt..
Tyckte i varje fall att det blev ett förbannat bra avslut och jag blev lite ledsen när eftertexterna rullade. Historien är liksom slut. Vi ska i och för sig köpa boxen när den kommer men det är ju månader kvar..
En annan sak jag verkligen gillade var att den här filmen verkligen inte handlade om Edward som det varit innan. Visst deras sexscener var schyssta och sådär, men det var mer vampyrer, mer kärlek, mer familj istället för bara Edward.

Bjuder på lite bilder från de olika filmerna så har ni något att dregla över.













AAAH!
VILL BARA LÄSA BÖCKERNA TUSEN GÅNGER OM OCH SE FILMERNA LIKA MÅNGA GÅNGER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar