tisdag 20 november 2012

Monster Magnet @Backstage, Konsert&Kongress, Linköping

Igår var det monster Magnet på Backstage.
Så jävla bra!
De körde först och främst ifrån skivan Spine of good.

Enda spelningen i Sverige kördes här i Linköping då.
Pappa har sett dem ett flertal gånger och vi kan ju säga såhär; han var inte missnöjd om man säger så.

Förbandet hette "My sleeping Kharma" och var asbra! Ingen sång, bara musik. Jag är inte jättestonerfan men live är det mesta bra.

När jag och mamma såg Dylan förra året så var Mark Knopfler förband. Han är ju känd för sin gitarronani och kan hålla på hur länge som helst när han spelar. Klassiska moguler. Det funkar inte på skiva, men det funkar på scen. Samma sak med solon. Vem orkar lyssna på ett 20 minuters trumsolo på CD? Njaae, bättre live!

Iaf. Konserten var som sagt grym. Mycket folk. Mycket blandat, vilket jag tycker är asfint! Tyvärr var det Arenabolaget som anordnade det och Jerry Prüts var där. Jag är inte så himla förtjust i honom och inte Arenabolaget heller. Tycker det känns som att det är för mycket Svensson och för mycket pengar inblandat.
Men Backstage är ett rätt bra ställe för konsert iaf!

Ölen var dyr, som sagt pengar, så jag drack inte alls så mycket. Vi hade förskiva här hemma hos mig och mamma så här hade man ju druckit lite. Det kom mycket folk hem till oss också! Pedde och Isa, Johan, Björn, Björns kompis, mamma, pappa, Ludde, Dennis, Gona och hennes karl, Bosse. Vi trängde ihop oss i vårt lilla kök och hade det trevligt!

Dave hade gått ner oerhört mycket, de flesta av oss hade väntat oss ett fetto. Det är nämligen så han har sett ut det senaste året. Björn hade sett honom så sist. Dave är ju annars en man med extremt hög SEX APPEAL. Han är inte så lång, men han är grym ändå.

Jag gillade allt med spelningen. Trodde inte jag skulle göra det, men fan man var helt lyrisk när spelningen var över! Ganska skönt att det var en måndag ändå, så "behövde" man inte köra efterskiva.

Jag lyckades komma ganska långt fram, hade inte alls långt till kravallstaketet. Stod mellan pappa och Dennis. Råfulle Dennis som höll på att bli utslängd för han var så jobbig. Jag bad lite till gud att han skulle klanta sig så han åkte ut. Fick hans armbåge i ansiktet säker 3-4 gånger!

Det är alltid sådär när man går på konsert. Vissa är fanatiker och vissa är som jag, inte så hemma på det. Alla är ju fortfarande välkomna och intresserade. Men just det här att fanatikerna inte tycker det är okej att vi "vanliga" ska komma för vi vet inget om musiken. Vad är det för skitsnack egentligen?
Sen finns det folk som ser extremt uttråkade ut en hel konsert och sånt förstår jag inte heller.

När jag var på min första Rockbar, när Backstage hette Atmosfär, så spelade Tramp. Helt nya för mig, de hade inte ens släppt sin första platta då. Och jäklar vad de röjde och jäklar vad de var bra! Jag var helt salig efter den spelningen. Jag kunde inte stå still en enda stund trots att jag inte kunde någon låt och egentligen inte visste vilka de var.
Det jag menar här är att man måste inte vara ett fan, man kan lära sig genom att gå på konserter. Förr kunde jag tycka att folk var töntiga för att de inte kunde sin musik, men hur ska man lära sig något nytt om man bara ser samma sak hela tiden?

Jag är extremt nöjd med spelningen och ger den nog en 4/5. Minst.
Det som sänker är priset på ölen och att den inte är så himla god och att folk i publiken aldrig kan uppföra sig.

förband.

förband


Monster Magnet



Dave.

Lite bilder jag tog. Alltid lika svårt att vara så kort som jag är..
Aja! Tack alla för en magisk kväll!

Avslutade på Burger King med några peeps och sen bar det av hemåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar