torsdag 15 november 2012

Musikhjälpen 2012

Fasen. Fick nyss reda på vilka som ska leda Musikhjälpen i P3 i år.
Kodjo Akolor, Gina Dirawi och Jason Timbuktu.

Blir så jädra trött på det!
Jag tycker att dessa människor är kungar, det är inte det. Men att det inte finns någon annan som är villig att göra det. Eller som kan prova på något annat. Dessa tre har varit med förut. Tror tom att Timbuktu varit med 2 gånger..

Det finns hur mycket radiopratare som helst, som alla är roligare än dessa. Gina är jag trött på. Först var hon med i Melodifestivalen, och hon ska vara med nästa år med. Hon är inte så rolig. Hon ser alltid ut som om hon är sjukt awkward på foton. Sedan det här att hon ville vara julvärd. Jag är inte rasist, men det känns jävligt knäppt att en muslim ska sitta och tända ljus på julafton. Man behöver inte vara kristen, men alla muslimer kanske inte vill att vi ska klampa in på deras ramadan bara för att vi kan?

Nej, de sjunker lite, kanske inte ens vill lyssna på det i år..

Ni kan läsa om Musikhjälpen här

Läste där att Jason är med för 4e gången i år. Och att Gina Jason Kodjo kör sitt andra år tillsammans..

Ametist, Jason och Christer, 2009

Kodjo, Gina, Jason 2011

Ehsan, Kitty och Henrik 2008

Jason, Nour, Martina 2010
Detta är gamla stallet då..

Blä..

1 kommentar:

  1. Det är ju typ det bästa som hänt att Gina ska leda mello Och Eurovision!! :D
    Tycker det ska bli skitkul :D

    Kan förstå varför man skulle tycka de var lite konstigt om en muslim skulle vara julvärd, men å andra sidan så är det väl typ 10% av alla som firar jul som faktiskt är kristna på riktigt, jag är döpt, konfirmerad o hela köret, men jag ser mig inte själv som kristen. Jag tror att vi måste se julen som en tradition och inte en religiös högtid. Nu i sverige firar de flesta människor, från olika religioner julafton ändå. Och det är få svenskar som faktiskt vet varför vi firar jul.

    Jag känner mig som en 80-årig bitter gammal kärring som stalkar din blogg! Hahah xD :(

    SvaraRadera