lördag 10 november 2012

pysseldagar!

Mamma kom ju på att hon skulle göra en fin lampskärm som vi ska ha i hallen. Vi har ingen taklampa för tillfället och det är lite jobbigt när man kommer hem sent och det är mörkt hemma.

Hon har någon metallramsak som hon fäst fiskelina och ståltråd och sen trätt pärlor på dessa. Det är ett riktigt slavjobb men jag tror det kommer bli fint när det är klart!

lampan som hänger på en glasburk.
Jag däremot ville göra något annat. Vi har verkligen sjukt mycket pärlor hemma. Mamma och jag tror typ att vi är mer pyssliga än vad vi verkligen är. Men det är skönt att ha det mesta hemma när man ska göra något.
Jag har hur mycket såna där lådor som helst från IKEA och panduro. Måla dem är roligt och liksom styla till. Så mycket roligare att ge bort presenter då!
Jag har satt pärlor på en rund ask. Den är inte färdig än men det händer åtminstone något.

Mitt arbete. Vet inte riktigt vad det ska bli, men som sagt, det händer något. Pilligt och roligt.

Detta är de pärlorna jag använder just nu. Vi har säkert några miljoner till i påsar och andra lådor.
Ovanför min klädkammare i lilla hallen hos oss har vi något vi kallar ett "pysselskåp". Tror det är 3 stycken stora kasettlådor från IKEA fullproppade med pysselsaker. Helt galet, men roligt!
Finns verkligen allt möjligt.

Så vill ni Pyssla är det bara att komma hem till mig!

1 kommentar:

  1. JAG VILL PYSSLA!! haha

    Jag har med massa pysselsaker, men de får inte plats i lägenheten så jag fick lov att lämna kvar allt i mammas o pappas hus, buuh :(

    SvaraRadera